Pagina's

votre langue/your language:

16 mei 2012

Enchanté !

Oh lá lá !! "In maart, tijdens één van zijn vorige bezoeken, werd ik door de nieuwe eigenaar ineens attrapé [betrapt] op het zoldertje, je weet wel, die waar de oude fiets van Anquetil staat geparkeerd. Er zit namelijk een mooi gat in het houten luik dat toegang geeft tot dit deel van de schuur en ik dacht mij daar lekker te kunnen verstoppen. Met wat jutezakken had ik het me redelijk comfortabel gemaakt, niet slecht voor zo'n jonge vagebond zoals ik!

Enfin, ik was ook véél te nieuwsgierig toen ik een piepje hoorde - dacht dat het een vreemde vogel was, maar kwam er al gauw achter dat zijn auto zo protesteert als 'tie achteruit rijdt. En nu weet hij dus dat ik een illegale bewoner ben, een kraker dus, of liever gezegd kraakster. Als ik u mijn profiel even mag schetsen? Ik ben een pittige tante met een héél mooie pelage [vacht] - al zeg ik het zelf! - en een allerhartelijkst karaktertje. Ik houd graag van gezelschap, iets dat ik in dit super-rustige oord de afgelopen tijd toch wel erg moest missen. Maar... nadat ik kortstondig de kat uit de boom had gekeken, bleek dit mens een heel vriendelijk, prettig en goedgeefs gezelschap te zijn.
Hij neemt het me ab-so-lu-ment niet kwalijk dat ik op zijn terrein woon, sterker nog: elke dag tovert hij wat lekkere hapjes tevoorschijn die ik maar al te graag naar binnen werk. Ze zijn een welkome aanvulling op mijn nachtelijke jachtsuccessen die bestaan uit muizen, een enkel vogeltje en een pootvol kleine salamanders".
"Het duurde dan ook niet lang of ik lag - op veilige afstand, dat wel - te relaxen terwijl m'n nieuwe vriend buiten zat. En toen hij me 's avonds uitnodigde om mijn nieuwe slaapplaatsje - een doosje met een dekentje - in de serre uit te proberen, was ik aangenaam verrast en werd ik steeds moediger...
Daags erna was het takkeweer en regende het pijpestelen. Mijn nieuwe vriend zei "noem mij maar Peppie, dan noem ik jou voortaan Piaf want je kunt zo leuk zingen" en hij ging in de deuropening naar buiten zitten kijken. Nieuwsgierig als ik zogezegd ben, besloot ik, dik tevreden met mijn nieuwe naam, verdere toenaderingspogingen te doen:

En die dutjes, nou, die heb ik toch hard nodig! Ik ben een wilde, vrije meid met een druk leven en Snoet, die ook in de buurt rond-Swiebert omdat 'ie door de buren is achtergelaten terwijl ze zelf - waarschijnlijk definitief - vertrokken zijn, is tenslotte een lekkere gozer en dus... ben ik nu zwanger!

à suivre...[wordt vervolgd]
_______________________________________________________________________________________
P.S. Natúúrlijk heeft Peppie niet lang stilgezeten op zijn stoeltje in de deuropening, maar alle bezoeken weer keihard gewerkt aan, zoals hij zelf zei, "de voorbereidingen voor de aanstaande emigratie". Ben benieuwd wat dat te betekenen heeft, maar dat komt wel in de volgende berichtjes...!