Pagina's

votre langue/your language:

15 mei 2011

Belevenissen van een Frankrijkpionier (8): Hartjesdag

Zoals al eerder gezegd, had ik mezelf dit keer een Hartjesdag beloofd (zie ook het bericht Deel (4): Hooimijten in de schuur), en nadat ik met mijn pas aangeschafte bosmaaier een flinke hoek van de toekomstige moestuin, op één van de terreinen achter de garage, van onkruid had bevrijd, kon ik eindelijk fikkie gaan stoken:

Gelukkig stond de wind de goede kant op toen eerst al het gemaaide gras en onkruid aan de beurt was...

...en gingen de jammerlijke restanten van het eerdere bijenavontuur ook letterlijk in rook op...


...waarna alleen al de stapel kraaldelen van het gesloopte keukenplafond...

...voldoende waren om een mooie brandstapel te creëren waar Jeanne d'Arc "jaloers" op zou zijn geweest! 

Wel jammer dat ik hier slechts in m'n uppie van kon genieten...vanaf een flinke afstand, dat wel, want de hitte was heel intens! (dus het blik met worstjes moest ik helaas dicht laten) 
Opeens begonnen zich snel donkere wolken samen te pakken en dreigde Valette in een zwaar onweer terecht te komen...

...wat de pret niet mocht drukken, want zelfs de langdurige hoosbui die met het krakende en galmende onweer gepaard ging, wist mijn mooie vuurtje niet te blussen... 
...waarna er de volgende dag een keurig ashoopje was overgebleven.

En dan te bedenken dat ik nog niet eens op de hèlft ben met al het puinruimen op ons domein èn de stapels brandhout in de hangar ook nog liggen te wachten op hetzelfde lot!

Dat worden dus nog wel een páár Hartjesdagen,
de komende maanden...